• نقش حوزه های ستادی دانشگاه های علوم پزشکی در عملکرد واحد مدارک پزشکی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/06/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/06/01
    • تعداد بازدید: 309
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: تصمیم گیریهای مربوط به کیفیت و کمیت فعالیت های واحدهای آمار و مدارک پزشکی توسط مسئولین اجرایی دانشگاه ها گرفته می شود و نوع تصمیم گیری های آنان در چگونگی فعالیت این واحدها و در نهایت در چگونگی کارهای آموزشی و پژوهشی و درمانی تعیین کننده است. بنابراین شناخت نقش مسئولان اجرایی نسبت به واحد مدارک پزشکی در این راستا از اهمیت خاصی برخوردار است. هدف از این مطالعه بررسی نقش حوزه های معاونت آموزشی و پژوهشی و درمان دانشگاه های علوم پزشکی در عملکرد واحد مدارک پزشکی بیمارستان های تابعه می باشد.

    روش کار: این پژوهش با روش توصیفی تحلیلی به انجام رسیده است و متغیرهای اصلی آن شامل: بهره گیری، نقش، نگرش بوده است جامعه پژوهش را رؤسا، مدیران و کارشناسان ستادی حوزه های ستادی دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل می دهند که بعنوان نمونه 43 نفر از رؤسا، مدیران و کارشناسان حوزه های ستادی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بعنوان نمونه انتخاب شدند. نتابج با استفاده از روشهای توصیفی ارائه شدند.

    نتایج: یافته کلی پژوهش نشانگر آن است که تفاوت معنی داری از نظر نقش رؤسا و مدیران و کارشناسان حوزه ستادی در عملکرد واحد مدارک پزشکی وجود دارد. این تفاوت با اطمینان 95 درصد و 0.003p= و 0.009=p به ترتیب مربوط به گروه های معاونت آموزشی – پژوهشی – درمان می باشد.

    نتیجه گیری: نتایج ناشی از این مطالعه نشان می دهد که نقش حوزه های معاونت آموزشی پژوهشی و درمان دانشگاه های علوم پزشکی در عملکرد واحد مدارک پزشکی بیمارستان های تابعه یکسان نمی باشد و معاونت آموزشی نقش بیشتری داشته است. هم چنین اهم کاستی های بخش مدارک پزشکی در ایفای نقش خود در جهت اهداف حوزه های ستادی دانشگاه های علوم پزشکی از دیدگاه افراد مورد پژوهش عدم، وجود تکنولوژی جدید، عدم نظارت عالیه، عدم همکاری مناسب بین بخش های مدارک پزشکی مشخص گردید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم