• بررسی شایع ترین علل بستری های مکرر بیماران ایسکمیک قلبی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/06/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/06/01
    • تعداد بازدید: 540
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: امروزه بیماری های ایسکمیک قلبی  ischemic heart disease (ihd)جزء شایع ترین علل بستری بوده و به عنوان دومین علت مرگ و میر در کشور ما به حساب می آید. هزینه های انجام شده در بخش درمان این بیماران بسیار بالا بوده و در این میان بستری های مکرر بخش قابل توجهی از هزینه های قابل پیشگیری را به خود اختصاص می دهد. هدف از این مطالعه یافتن علل بستری مجدد در بیماران با تشخیص  ihdمی باشد.

    روش کار: در این مطالعه توصیفی در مدت 6 ماه کلیه بیمارانی که حداقل برای بار دوم در طی یکسال گذشته با تشخیص حمله حاد قلبی (acute coronary syndrome) شامل  none q wave mi myocardial infarction(mi) و unstable angina (ua) در بخش اورژانس بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری گردیده بودند مورد مطالعه قرار گرفتند. اطلاعات بوسیله پرسشنامه از خود بیمار یا رجوع به پرونده های قبلی ثبت گردید و نتایج بصورت توصیفی ارائه شدند.

    نتایج: در مجموع 75 بیمار مورد مطالعه قرار گرفتند. در اکثر موارد چندین علت، از علل مراجعه مجدد بیماران بود ولی در بررسی علل منفرد منجر به بستری مجدد به ترتیب: مصرف نامنظم داروها، استرس های روحی، عدم تنظیم فعالیت های روزانه و ادامه مصرف دخانیات را می توان ذکر کرد.

    نتیجه گیری: هزینه های بسیار بالای تحمیلی به سیستم درمانی و بیماران در بستری های مجدد و با توجه به یافته های این مطالعه، ضروری به نظر می رسد که به موضوع با دیدی نوین نگریسته و راهکارهای مناسب ارائه گردد. حداقل ارائه یک برنامه خوب آموزشی برای بیماران در هنگام ترخیص از بخش، می تواند به میزان قابل توجهی تعداد دفعات بستری مجدد را کاهش دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها