• آنتی کلامیدیا تراکوماتیس آنتی بادی و سقط جنین در زنان مراجعه کننده به بیمارستان شریعتی بندرعباس

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/06/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/06/01
    • تعداد بازدید: 469
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: سقط جنین یکی از عوامل مهم در ناراحتی های زوج ها و از رایج ترین درگیری ها در بارداری محسوب می شود. با توجه به اهمیت مطالعه اتیولوژی آن و هم چنین عدم اطلاع از وضعیت موجود در این منطقه از کشور، تحقیق فوق به منظور تعیین میزان شیوع آنتی بادی های ضد کلامیدیا تراکوماتیس در زنان مبتلا به سقط جنین و زنان بدون سابقه سقط انجام گرفت.

    روش کار: مطالعه به روش توصیفی – تحلیلی بر روی 120 نفر از خانم هایی که تشخیص قطعی سقط جنین داشتند بعنوان بیمار و 150 خانم با سابقه حداقل یک زایمان موفق و بدون سابقه سقط، بعنوان کنترل انجام گرفت. افراد مورد مطالعه به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت تعیین وجود آنتی بادی های ضد کلامیدیا تراکوماتیس در سرم افراد مورد مطالعه از روش elisa استفاده شد و نتایج با استفاده از آزمون  tمقایسه شدند.

    نتایج: در این تحقیق اختلاف معنی داری بین شیوع آنتی بادی های ضد کلامیدیا تراکوماتیس در سرم بیماران و گروه کنترل بدست آمد (0.001(p<.

    نتیجه گیری: نتیجه این بررسی بر دخالت احتمالی کلامیدیا تراکوماتیس در سقط (در این منطقه) دلالت می کند. تعیین نقش دقیق این باکتری در ایجاد سقط مطالعات بیشتری را می طلبد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها