• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/06/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/06/01
    • تعداد بازدید: 479
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: تومورهای جدار قفسه سینه جزء بدخیمی های ناشایع هستند و از مدت ها قبل مورد بحث جراحان بوده است. تا همین اواخر، تشخیص نادرست، رزکسیون ناکامل یا ناتوانی در بازسازی موفق نقایص بزرگ جدار قفسه سینه از علل عمده مرگ و میر بیماران و عود موضعی بوده است. اجراحی اصولی و علمی بهترین شانس درمان را برای بیماران با تومورهای جدار قفسه سینه فراهم می کند و شیوه جراحی باید براساس ویژگی های بیماری هرفرد پایه ریزی شود. این مطالعه با هدف بررسی نتایج درمان جراحی تومورهای جدار قفسه سینه و گزارش موارد عمل شده، بوده است.

    روش کار: این مطالعه توصیفی در سال های 83-1375 در بیماران بستری در دو بخش جراحی توراکس بیمارستان ولیعصر (عج) دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان قائم (عج) دانشگاه علوم پزشکی مشهد، انجام شده است. تعداد 61 بیمار مورد ارزیابی و درمان قرار گرفتند. مشخصات فردی، شکایات بالینی، نتایج آزمایشات خون و درمان و عوارض در پرسشنامه جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی و جداول توزیع فراوانی پردازش شد.

     نتایج: از 61 بیمار، 28 بیمار (45.9%) انواع تومورهای بدخیم اولیه جدار قفسه سینه، 4 بیمار (6.55%) تومورمتاستاتیک به جدار سینه، 10 بیمار (16.39%) تومور خوش خیم نسج نرم دنده ها، 16 بیمار (26.22%) ضایعات التهابی غضروف و دنده ها با نمای اولیه تومورال و 3 مورد 4.9% هم پاتولوژی مشخص نشده (متفرقه) بوده است.

    نتیجه گیری: نتایج حاصله از بیماران عمل شده در این گزارش، تائید می کند که رزکسیون وسیع جدار قفسه سینه برای تومورهای اولیه یا ثانویه و به تبع آن بازسازی، یک درمان مؤثر و ایمن می باشد. دستیابی به عمر طولانی پس از جراحی امیدوارکننده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم