• بررسی پیامد درمان جراحی شکستگی گردن ران کودکان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/06/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/06/01
    • تعداد بازدید: 478
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: شکستگی های گردن ران اطفال برخلاف بالغین ناشی از آسیب های شدید و عموما همراه با آسیب سایر نقاط بدن می باشند. کم بودن تجربه خیلی از جراحان میزان وقوع این عوارض را در شکستگی های گردن ران اطفال اضافه می نماید. این مطالعه با هدف بررسی نتایج و عوارض جراحی شکستگی گردن ران اطفال انجام شده است.

    روش کار: این مطالعه توصیفی بین سال های 82-1372 در 68 کودک با شکستگی گردن ران بستری در بخش ارتوپدی بیمارستان شهید کامیاب مشهد انجام شده است. مشخصات فردی، علائم بالینی و نتایج آزمایشگاهی و عسکبرداری، نتایج درمان جراحی در پرسشنامه جمع آوری گردید. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی و جداول توزیع فراوانی پردازش شد.

    نتایج: در کل 72% درصد از نظر رادیولوژیکی نتایج خوبی را نشان می دادند. عوارض عبارت بودند از: نکروز آواسکولر در 10 مورد (14.7%) کوتاهی اندام در 9 مورد (13.2%) فیوژن زودرس اپی فیز در 5 مورد (7.4%) کوکسا والگا در 4 مورد (5.9%) کوکسا وارا در 2 مورد (2.96%) اسلیپ در 1 مورد (1.47%) و نان یونیون در هیچ مورد دیده نشد (0%).

    نتیجه گیری: جاانداختن آناتومیک و جراحی زودرس از بسیاری از عوارض پیشگیری می کند آسیب وارده به استخوان در حال رشد همیشه مستعد عوارض طولانی مدت می باشد پس هر قدم اشتباهی در درمان کودک، او را به طرف مشکلاتی در طول زندگی سوق می دهد. عوارضی که می تواند بر کل زندگی بیمار تاثیر داشته باشد. پس یک درمان خوب و دقیق در این چنین شکستگی ها باید منجر به ادامه زندگی راحت و با عملکرد مناسب باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها