• درمان جراحی و نتایج حاصله در 10 مورد اکینوکوکوزیس قلب

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/06/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/06/01
    • تعداد بازدید: 307
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: اکینوکوکوزیس قلبی عارضه نادر و بالقوه کشنده بیماری کیست هیداتیک است که تشخیص و درمان آن به واسطه تنوع تظاهرات آغازین، علایم و نشانه ها، و عوارض متعدد و گاه غیر قابل پیش بینی درمان جراحی آن، همواره با مشکلات متعددی رو به رو بوده است. در این مطالعه، نتایج حاصل از درمان جراحی 10 مورد اکینوکوزیس قلبی که در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز انجام شده است، مورد بررسی قرار می گیرد.

    روش کار: این مطالعه آینده نگر بر 10 مورد کیست هیداتید قلب طی سال های 1371 تا 1383 در بیمارستان شهید مدنی تبریز انجام شد که اطلاعات مربوط به این بیماران به وسیله پرسشنامه های طراحی شده به همین منظور جمع آوری و نتایج حاصله به وسیله نرم افزار spss استخراج گردیده است.

    نتایج: از 10 بیمار مورد مطالعه، 7 بیمار مونث و 3 بیمار مذکر و سن متوسط بیماران 24.6 سال بود. درمان جراحی در تمام این بیماران ا ز طریق استرنوتومی میانی و بای پس قلبی -ریوی و شامل پونکسیون کیست و استریل کردن آن با استفاده از تزریق سالین هیپرتونیک و سپس از بین بردن کامل کیست بود. یکی از بیماران در زمان جراحی فوت کرد و دیگری یک سال بعد دچار کیست هیدا تید مغزی شد.

    نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده طی این مطالعه، درمان جراحی کیست هیداتید قلب یک درمان بی خطر به شمار می رود و تجویز مبندازول یا آلبندا زول برای 6 تا 24 ماه پس از جراحی قلب، به منظور کاهش میزان عود در این بیماران توصیه می شود. کاهش سطوح سرمی یا منفی شدن آنتی بادی ضد اکی نوکوکوس، نشان دهنده موفقیت درمان است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها