• دیدگاه مدیران در ارتباط با امکان بهره گیری از سیستم مدیریت کیفیت iso 9001/2000 در بیمارستان های دانشگاهی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1389/06/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1389/06/01
    • تعداد بازدید: 534
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: بکارگیری سیستم های مدیریت کیفیت iso 9001/2000 می تواند منجر به اصلاح و توسعه استانداردهای مراکز بهداشتی درمانی، ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده، کاهش هزینه ها و بالا بردن سطح سلامت جامعه گردد. این پژوهش با هدف بررسی امکان بهره گیری از سیستم مدیریت کیفیت iso 9001/2000 در بیمارستان های دانشگاهی شهر اصفهان از دیدگاه مدیران انجام شده است.

    روش بررسی: برای انجام این پژوهش کاربردی که از دسته مطالعات توصیفی- تحلیلی بود از پرسشنامه به عنوان ابزار جمع آوری داده استفاده شد که پس از سنجش و تایید روایی و پایایی بین مدیران ارشد و میانی بر اساس سرشماری و مدیران عملیاتی بر اساس نمونه گیری طبقه بندی، سهمیه ای توزیع گردید. تحلیل داده های پژوهش در سطح آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفت. داده ها با استفاده از نرم افزار spss مورد پردازش قرار گرفت.

    یافته ها: میانگین وزنی نمره امکان بهره گیری از سیستم مدیریت کیفیت iso 9001/2000 در بیمارستان های دانشگاهی شهر اصفهان 2.74 از پنج می باشد (با توجه به اینکه در آزمون t-test یک طرفه سطح 0.05 pvalue< معنادار بوده است بنابراین امکان بهره گیری از سیستم مدیریت کیفیت iso 9001/2000 در این بیمارستان ها وجود ندارد.

    نتیجه گیری: تلاش در جهت ایجاد زمینه های لازم برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو مانند؛ توجه بیشتر به کارکنان بیمارستان، بهبود فرآیندها و جلب رضایت مشتری می تواند منجر به امکان بهره گیری از این سیستم مدیریت کیفیتی در بیمارستان ها شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها