• چگونگی اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در درمانگاه های تحت پوشش صنعت نفت 1384

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1389/06/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1389/06/01
    • تعداد بازدید: 440
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: در هر سازمانی به خصوص مراکز بهداشتی و درمانی جلب رضایت ارباب رجوع سبب رسیدن سازمان به اهداف از پیش تعیین شده آن می باشد. از جمله راه های جلب این رضایت، اجرای طرح تکریم ارباب رجوع است. این پژوهش با هدف بررسی میزان اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در درمانگاه های تحت پوشش صنعت نفت اصفهان در سال 1384 انجام شده است.

     روش بررسی: برای انجام این پژوهش توصیفی، چک لیست خود ساخته استفاده شده است. این چک لیست پس از سنجش و تایید روایی و پایایی در 10 درمانگاه تحت پوشش صنعت نفت اصفهان تکمیل گردید. جمعیت مورد مطالعه در این پژوهش به صورت نمونه گیری نبوده و 10 درمانگاه وابسته به صنعت نفت اصفهان را شامل می شد. داده های چک لیست با مصاحبه پژوهشگر با معاون پشتیبانی درمانگاه های صنعت نفت جمع آوری گردید و با مشاهده و بررسی مدارک مربوط به اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و وضعیت ظاهری در درمانگاه ها صورت گرفت. برای تجزیه و تحلیل و مقایسه داده ها از آمار توصیفی با کمک نرم افزار spss استفاده گردید.

    یافته ها: بنابر نتایج به دست آمده بیش ترین میزان اجرای طرح 68 درصد و کم ترین میزان 63 درصد بوده است و میانگین نمره کسب شده درمانگاه ها 2 بوده است.

    نتیجه گیری: از نتایج به دست آمده به طور کلی می توان اذعان داشت؛ میزان اجرای طرح تکریم رجوعدر کلیه درمانگاه های تحت پوشش صنعت نفت اصفهان در سال 84 متوسط بوده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها