• بررسی تاثیر توانمندسازی بر عملکرد مالی با نقش میانجی اعتماد سازمانی (مطالعه موردی: کارکنان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1396/05/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1396/05/30
    • تعداد بازدید: 485
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: کارکنان مرزبانی به دلیل سختی کار در معرض استرس های شغلی زیادی قرار دارند که این موضوع می تواند نهایتا منجر به فرسودگی آنان گردد. با این حال بر طبق تحقیقات انجام شده در دنیا، حاکی از آن است که ویژگی های شخصیتی افراد می تواند بر فرسودگی شغلی آنان تاثیر داشته باشد. از این رو هدف این پژوهش آن است تا به بررسی تاثیر ویژگی های شخصیتی کارکنان فرماندهی مرزبانی بر فرسودگی شغلی آن ها در استان خراسان رضوی بپردازد.

    روش: جامعه آماری شامل کارکنان دانشگاه علوم پزشکی که 120 نفر می باشند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، 102 نفر به عنوان نمونه آماری برای مطالعه انتخاب شده اند. برای گرد آوری داده های پژوهش از سه پرسشنامه توانمندسازی اسپریتزر، عملکرد مالی الهیارزاده و اعتماد سازمانی آلونن و همکاران استفاده گردید. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزارهای آماری spss و amos تحلیل شد.

    یافته ها و نتایج: نتایج معادلات ساختاری نشان داد که اثر مستقیم توانمندسازی بر عملکرد مالی (0.29) مثبت و معنی دار بوده است. اثر مستقیم توانمندسازی بر اعتماد سازمانی نیز (0.43) مثبت و معنی دار شد. و اثر اعتماد سازمانی بر عملکرد مالی (0.77) معنی دار بوده است. اثر غیرمستقیم توانمندسازی بر عملکرد مالی با میانجی گری اعتماد سازمانی به میزان (0.365) مثبت و معنی دار شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم