اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی فونستیک روزپرک های خانواده pieridae و nymphalidae منطقه توچال در شهر تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1396/05/29
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1396/05/29
    • تعداد بازدید: 516
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: وجود روز پرک ها از مهم ترین شاخص های سلامت محیط است. تخریب زیستگاه ها، استفاده از سموم دفع آفات کشاورزی و چرای بی رویه دام ها از مهم ترین عوامل کاهش تعداد و به خطر انداختن گونه های پروانه می باشد. بررسی بیوسیستماتیک و فراوانی آن ها در یک منطقه از نظر تنوع زیستی حائز اهمیت است و مطالعه دقیق آن ها و تعیین محدوده پراکنش آن ها، شناسایی گونه هاو سرانجام حفاظت آن ها کلید حفاظت پایدار از زیست بوم های طبیعی است. در دهه اخیر با توجه به وجود تله کابین در منطقه توچال و استفاده توریستی از این منطقه هم چنین رفت و آمدهای زیاد در فصل های بهار و تابستان در این منطقه می توان برآوردی از میزان آسیب های اکوسیستم این منطقه به خصوص روزپرک ها گزارش داد. هدف این مطالعه بررسی فونستیک روزپرک های منطقه توچال می باشد.

    مواد و روش ها: در طی این تحقیق که در سال 1396 صورت گرفت، فون پروانه هادر منطقه توچال که در شمال استان تهران قرار دارد مورد بررسی قرار گرفت. نمونه ها با استفاده از تور حشره گیری صید و در پاکت های مخصوص جهت شناسایی به آزمایشگاه منتقل شدند.

    نتیجه گیری: نتایج این مطالعه تا تیرماه 1396 منجر به شناسایی 1 گونه pieridae و 20 گونه nymphalidae در این منطقه مطالعاتی گردید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها