• راهکارهای طراحی به منظور افزایش انگیزش برای یادگیری در موزه ها و مراکز علم و فناوری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1396/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1396/05/24
    • تعداد بازدید: 516
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    آموزش یکی از مهم ترین و اصلی ترین اهداف راه اندازی و شکل گیری موزه ها و مراکز علم و فناوری محسوب می شود و البته در این میان قلب آموزش، انگیزش است. انگیزش زیربنای رفتار انسانی می باشد. انگیزش زیربنای رفتار انسانی می باشد. به طور کلی، انگیزه را می توان به عنوان نیوری محرک فعالیت های انسان و عامل جهت دهنده آن تعریف کرد. در این مقاله پس از معرفی موزه علوم، و آشنایی با نقش انگیزش بر یادگیری، به بررسی شیوه و روش های ایجاد انگیزش و هم چنین تاثیر آن ها در طراحی این مراکز می پردازیم. هدف از انجام این پژوهش ارائه راهکارهای طراحی موزه ها و مراکز علم و فناوری می باشد. در نگارش این مقاله از روش کتابخانه ای و اسنادی برای بررسی موزه علوم و انگیزش استفاده شده است. یافته ها نشان می دهد که انگیزش نقش بسزایی در یادگیری و هم چنین یادگیری در این مراکز دارد. در پایان نیز راهکارهای طراحی در جهت افزایش انگیزه برای یادگیری در موزه ها و مراکز علوم ارائه خواهد شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم