اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی کارایی ضرب آهنگ شناختی کند در پیش بینی مشکلات توجه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1396/02/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1396/02/01
    • تعداد بازدید: 1199
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: ضرب آهنگ شناختی کُند سازه ای است که برای توصیف مجموعه ای از رفتارها که شامل خیال پردازی، خطاهای حافظه فعال کندی خواب آلودگی مشکل در تمرکز و فعالیت کم بکار می رود. در این راستا هدف پژوهش حاضر عبارت از بررسی کارایی ضرب آنگ شناختی کند در پیش بینی مشکلات توجه کودکان است.

    روش: روش مورد استفاده در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی (تحلیل رگرسیون) است. نمونه مورد استفاده در این پژوهش 350 نفر (185 پسر و 165دختر) از دانش آموزان مقطع ابتدایی بودند که به صورت نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای از نواحی مختلف آموزش و پرورش شهر اصفهان انتخاب گردیدند. ابزار پژوهش عبارت از پرسشنامه ضرب آهنگ شناختی کند و مقیاس عصب روانشناختی کانرز بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از رگرسیون چند متغیره (گام به گام) استفاده شد.

    یافته ها: نتایج نشان داد که ضرب آهنگ نشاختی کند می تواند مشکلات توجه و ابعاد آن را در سطح معناداری 0.0001p≤ پیش بینی کند. به عبارت، دانش آموزانی که در ضرب آهنگ شناختی کند نمرات بیش تری کسب کرده بودند مشکلات توجه را به میزان بیشتر نشان می دادند.

    نتیجه گیری: بر اساس یافته های حاصل از پژوهش می توان گفت که ضرب آهنگ شناختی کند مشکلات توجه کودکان را پیش بینی کند. ار مجموع نتایج حاصل از این پزوهش کارآیی ضرب آهنگ شناختی کند در پیش بینی مشکلات توجه را تأیید نمود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها