اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • پیش بینی تعلل ورزی بر اساس اعتیاد به اینترنت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1396/02/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1396/02/01
    • تعداد بازدید: 491
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: استفاده از اینترنت در بین قشر نوجوان و جوان رونق بسیاری پیدا کرده و خیلی مواقع با افراد بسیاری روبرو هستیم که ساعت های متمادی از وقت و عمرخود را صرف نشستن در برابر رایانه و گشت و گذار در اینترنت می کنند. هدف پژوهش حاضر، پیش بینی نقش اعتیاد به اینترنت در تعلل ورزی دانشجویان بود. نویسندگان این مقاله درصدد برآمدند تا به پژوهش در این خصوص بپردازند که به چه اندازه می توان تعلل ورزی دانشجویان را با توجه به اعتیاد به اینترنت آن ها پیش بینی نمود.

    روش: پژوهش حاضر رابطه ای از نوع هم بستگی بود. جامعه پژوهش حاضر تمامی دانشجویان در حال تحصیل در سال 1395-1396 دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بودند که از میان شش دانشکده ی این دانشگاه، یک دانشکده به صورت تصادفی (دانشکده علوم پایه) انتخاب و پرسشنامه های پژوهش، در بین 200 نفر از دانشجویان (172 پسر و 28 دختر) به صورت تصادفی توزیع شدند. برای جمع آوری داده ها دو پرسشنامه تعلل ورزی تاکمن و پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ بین دانشجویان توزیع شد. جهت تحلیل داده ها از نرم افزار تجزیه و تحلیل آماری (spss) استفاده گردید.

    یافته ها: بر اساس نتایج بدست آمده از آزمون آزمون کولموگروف- اسمیرنوف، همبستگی اعتیاد به اینترنت و تعلل ورزی 0.39 بود. یافته های پژوهش نشان داد که اعتیاد به اینترنت با میزان f مشاهده شده 36.43 می تواند 15درصد (0.15(r2= از واریانس تعلل و رزی در دانشجویان را پیش بینی نماید. مقدار ضریب بتا مشخص کرد که اعتیاد به اینترنت به صورت مثبت و معنادار (0.39=beta) و در سطح معناداری 0.001 می تواند تعلل ورزی را پیش بینی نماید.

     بحث و نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهش حاضر می توان احتمال تعلل ورزی دانشجویانی را که اعتیاد به اینترنت دارند پیش بینی کرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها