اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی نقش بازدهی موضعی هیپوکامپ در پیش بینی زمان واکنش افراد عادی در حین اجرای تکلیف توجه متاثر از حافظه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1396/02/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1396/02/01
    • تعداد بازدید: 287
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: شواهد قانع کنندهای وجود دارد که حافظه می تواند توجه را هدایت کند. بازده موضعی یک منطقه ی مغزی به عنوان مشخصه ای کمی در شبکه ی پیچیده، مشخص می کد که همسایگان آن گره، چگونه اطلاعات را در هنگامی که آن گره حذف شود، رد و بدل می کنند. این مشخصه معیاری برای اندازه گیری یکپارچه سازی اطلاعات به طور موثر در مغز می باشند. بنابراین هدف پژوهش حاضر پیش بینی زمان واکنش با استفاده از متغیر بازده موضعی در تکلیف توجه متاثر از حافظه می باشد.

    روش انجام پژوهش: برای پیش پردازش های تصاویر fmri از نرم افزار spm و برای بدست آوردن مقادیر بازده موضیع از نرم افزار conn استفاده گردید. در این پژوهش از نرم افزار spss جهت آنالیزهای آماری استفاده گردید.

     نتایج: نتایج تحقیق نشان داد که بازده موضعی هیپو کامپ راست به صورت مثبت قادر به پیش بینی زمان واکنش در حین تکلیف توجه متاثر از حافظه می باشد.

    بحث و نتیجه گیری: یافته های تحقیق حاضر نشان می دهد که منطقه ی هیپوکامپ نقش پر رنگی در کارکرد توجه متاثر از حافظه دارد و این نقش پررنگ هیپوکامپ ، نشان دهنده ی آن است که حافظه ی بلندمدت، هیپوکامپ را به کار می گیرد و توجه و حرکات چشم را به سمت هدف، تحت تاثیر قرار می دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها