همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • مقایسه کارکردهای اجرایی و تکالیف باور کاذب (نظریه ذهن) در دانش آموزان دختر و پسر دو زبانه و تک زبانه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1396/02/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1396/02/01
    • تعداد بازدید: 975
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف پژوهش: هدف از پژوهش حاضر مقایسه کارکردهای اجرایی و تکالیف باور کاذب (نظریه ذهن) در دانش آموزان دختر و پسر دو زبانه و تک زبانه می باشد.

     روش پژوهش: در این پژوهش جامعه مورد بررسی دانش آموزان پایه چهارم مقطع ابتدایی شهرستان گالیکش به تعداد 203 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب گردید. در این پژوهش از ابزارهای ویسکانسین، کولیج، نظریه باور کاذب و ریون و برای تجزیه و تحلیل داده ها از واریانس تک متغیره و آزمون t مستقل استفاده شد.

    یافته ها:  یافته ها نشان داد که در مولفه انعطاف پذیری شناختی در دانش آموزان دو زبانه و تک زبانه تفاوت معنادار وجود ندارد، هم چنین در مولفه بازداری توجه، سازماندهی و تصمیم گیری- برنامه ریزی بین دانش آموزان دو زبانه و تک زبانه تفاوت معنادار وجود دارد که این تفاوت به نفع دانش آموزان تک زبانه است. بین چند زبانه بودن و جنسیت بر مولفه انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان با توجه به سطح معناداری (0.05(p> تفاوت معنادار وجود ندارد. بین چند زبانه بودن و جنسیت بر مولفه بازداری توجه دانش آموزان با توجه به سطح معناداری (0.05(p> تفاوت معنادار وجود ندارد.

    نتیجه گیری: نتیجه گیری می شود که محیط اجتماعی و خانوادگی دانش آموزان و تسلط کامل بر زبان دوم تاثیر زیادی بر تحول نظریه ذهن و کارکردهای اجرایی دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم