• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1396/11/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1396/11/30
    • تعداد بازدید: 244
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    با افزایش کاربرد رایانه ها، دستگاه های الکترونیکی و تعاملات انسان با کامپیوتر در ابعاد وسیعی از زندگی روزمره ی انسان ها، نقش کنترل هیجان و افزایش حالت هیجانی مثبت بیش تر خود را نشان می دهد. افزایش هیجانات منفی باعث کاهش کارایی می شود. کاهش کارایی نه تنها باعث افزایش تعداد خطاها می شود، بلکه در کاربران حرفه ای ممکن است باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیری شود. با کنترل هیجان می توان از بروز حالت های هیجانی منفی جلوگیری کرد. از طرفی با افزایش برنامه های کامپیوتری، واسطه ای گرافیکی نرم افزارها به دلیل برقراری ارتباط مستقیم با کاربر نقش عمده ای در برنامه های کامپیوتری ایفا می کنند. رنگ در حالت هیجانی افراد تأثیر دارد و می تواند حالت های هیجانی را تغییر دهد. در این مقاله، با یادگیری عکس العمل های کاربران با تیپ های شخصیتی متفاوت در مقابل هر رنگ، ارتباط بین حالت هیجانی و شخصیت کاربر بارنگ برای متغیر کنترل هیجان مدل شد. برای یادگیری از یک سیستم مبتنی بر حافظه استفاده شد و رنگ واسط کاربری متناسب با تجربیات مثبت و منفی کاربران با شخصیت های مختلف تغییر می کند. ارزیابی و تست از طریق سیستم آموزش زبان برنامه نویسی c++، در سه حالت متفاوت انجام شد: (1) حالت پایه و بدون تغییر رنگ، (2) با تغییر رنگ و روش aubue و (3) با تغییر رنگ و روش حافظه مبتنی بر یادگیری. هر روش توسط 16 نفر، تست شد. هم چنین فاز آزمایش روش سوم، توسط 30 نفر مورد استفاده قرار گرفت و برای آنالیز داده از تحلیل واریانس یکطرفه استفاده شد. نتیجه نهایی مقایسه روش های آزمایشی، برتری مدل حافظه مبتنی بر یادگیری را در کنترل هیجان نشان داد. هم چنین دقت مدل حافظه مبتنی بر یادگیری تقریباً 70 درصد بود. بنابراین با استفاده از یادگیری تجربه کاربران در مقابل هر رنگ و با در نظر گرفتن شخصیت آن ها می توانیم حالت هیجانی کاربران را با دقت مناسبی کنترل کنیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها