اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • سطح سواد سلامت روانی مراقبان کودکان نیازمند مراقبت های خاص در مراکز آموزشی و توانبخشی شهر فسا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/01/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/01/30
    • تعداد بازدید: 610
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: سواد سلامت روانی مهارت های شخصی، شناختی و اجتماعی است که توانایی افراد در دستیابی درک و استفاده از اطلاعات برای ارتقا و حفظ سلامت را تعیین می کند. آموزگاران منبع اصلی کمک های حرفه ای به کودکان نیازمند مراقبت خاص هستند و در اصل به نوعی مراقبان این کودکان محسوب می شوند، پژوهش حاضر با هدف تعیین سطح سواد سلامت روانی این آموزگاران در شهر فسا انجام شده است.

    روش: جامعه این پژوهش توصیفی پیمایشی شامل 68 نفر از آموزگاران شاغل در مراکز آموزشی و توانبخشی شهر فسا است که به صورت سرشماری وارد مطالعه شدند. ابزا رگردآوری اطلاعات مقیاس سواد سلامت روانی در مقیاس پنج گزینه ای لیکرت دارای 5 مولفه و 39 گویه بود. نمره این مقیاس براساس دامنه صفر تا صد به چهار منطقه مساوی تقسیم شد. داده ها با نرم افزار spss20 تجزیه تحلیل شدند.

    یافته ها: میانگین سواد سلامت روانی مراقبان 2.70 بود که در حیطه خوب قرار داشت. میانگین امتیاز سواد سلامت روانی با سن، تحصیلات، سابقه شغلی، علاقه به شغل و افزایش ساعات مطالعه متون تخصصی مرتبط با شغل تفاوت معنی داری را نشان داد. همچنین حیطه باور به حقوق دارای بیشترین امتیاز و رفتارهای انتقادی دارای کمترین امتیاز بود.

    نتیجه گیری: نتایج نشان داد که سطح سواد سلامت روانی همه مراقبان در حد مطلوب قرار ندارد. با برگزاری دوره های تخصصی و علاقمند کردن این مراقبان به مطالعه متون تخصصی مرتبط و نیز با بکارگیری افرادی با تحصیلات بالاتر و واقعا علاقمند به شغل خود، می توان در جهت ارتقای سطح سواد سلامت روانی این مراقبان تلاش کرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها