همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • تحلیل کیفی فرصت ها و چالش های مدارس تلفیقی برای دانش آموزان دختر متوسطه کم توان و ناتوان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/01/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/01/30
    • تعداد بازدید: 492
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: هدف پژوهش حاضر تحلیل کیفی فرصت ها و چالش های مدارس تلفیقی برای دانش آموزان دختر متوسطه معلول در شهرستان خمینی شهر می باشد.

    روش: این مطالعه با رویکرد تحقیق کیفی و با روش تحلیل مضمون (تماتیک) انجام گردید. که از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته و با نمونه گیری هدفمند جمع آوری داده ها با یک دانش آموز، مادر و مربی استثنایی شروع شد و تا اشباع داده ها (7 نفر) ادامه یافت. شرکت کنندگان در این مطالعه عبارت بود از کلیه دانش آموزان دختر ناتوان و کم توان دبیرستانی که معلولیت آن ها کم بینایی، نابینایی و کم شنوایی بود و در مدارس متوسطه مشغول به تحصیل بودند. تجزیه و تحلیل داده ها به طور مستمر همزمان با جمع آوری داده ها به صورت مقایسه ای انجام گرفت.

    یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد که طی فرایند تحلیل داده ها در بخش فرصت ها چهار مضمون فراگیر بشرح زیر حاصل شد: 1-فرصت استفاده بهینه از وسایل توانبخشی در محیط طبیعی. 2-فرصت های شناختی-اجتماعی. 3- فرصت های عاطفی – اجتماعی 4-فرصت های عاطفی- هیجانی و در بخش چالش ها چهار مضمون فراگیر بدست آمد: 1- چالش اجتماعی. 2- چالش عاطفی. 3- چالش امکانات فیزیکی. 4- چالش هیجانی- عاطفی.

    نتیجه گیری: در مدارس تلفیقی هم فرصت رشد وجود دارد و هم چالش های عاطفی، اجتماعی، فیزیکی و هیجانی  ولی رویهم رفته فرصت رشد بیشتر از چالش ها می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها