اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • تحلیل کیفی فرصت ها و چالش های مدارس تلفیقی برای دانش آموزان دختر متوسطه کم توان و ناتوان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/01/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/01/30
    • تعداد بازدید: 350
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: دانش آموزان با ناتوانی یادگیری به دلیل شکست های تحصیلی متوالی خود با مشکلات روانشناختی متعددی رو به رو می باشند. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی هنردرمانی با رویکرد نقاشی بر کاهش اختلالات درونی سازی شده ی دانش-آموزان پسر با ناتوانی یادگیری صورت گرفت.

    روش بررسی: روش پژوهش آزمایشی و از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. به این منظور از بین دانش آموزان پسر با ناتوانی یادگیری پایه ی سوم ابتدایی، تعداد 30 نفر که ملاک های ورود به پژوهش را دارا بودند به شیوه نمونه-گیری چند مرحله ای، انتخاب و با روش تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. مقیاس های مورد استفاده عبارت از مقیاس مشکلات رفتاری آخنباخ- فرم معلم و ماتریس های هوشی پیش رونده ی ریون کودکان بود. داده های بدست آمده با روش آماری تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت.

    یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که بین اختلالات درونی سازی شده ی گروه آزمایش و کنترل در سطح p<0.001   تفاوت معنی داری وجود دارد.

    نتیجه گیری: بنابراین می توان نتیجه گرفت که نقاشی درمانی بر کاهش اختلالات درونی سازی شده ی دانش آموزان پسر با ناتوانی یادگیری مؤثر است و به عنوان یک روش آموزشی و درمانی می توان از آن استفاده نمود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم