• بررسی رابطه بین سبک های مدیریت تعارض مدیران و کارآفرینی سازمانی کارکنان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/02/13
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/02/13
    • تعداد بازدید: 790
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    اهداف: عصر ما عصر تغییرات و دگرگونی هاست و با توجه به اینکه سازمان ها خرده سیستم هایی از نظام جامعه هستند و تحت تاثیر این تغییرات قرار می گیرند، لذا لازمه همگام شدن با این تحولات محیطی، ایجاد بستر و محیطی مطلوب و مناسب برای بروز افکار تازه و کارآفرینی در سازمان ها می باشد. از کارآفرینی می توان به عنوان یکی از مهم ترین موتورهای رشد و توسعه یاد کرد. طبیعی است، هدف از اجزای این پژوهش بررسی رابطه بین سبک های مدیریت تعارض مدیران و کارآفرینی سازمانی کارکنان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابوراست،

    مواد و روش ها: در این مطالعه مقطعی اطلاعات مورد نیاز با استفاده از دو پرسشنامه استاندارد و معتبر مدیریت تعارض مقیمی و کارآفرینی سازمانی مارگارت هیل از یک جامعه آماری مشتمل بر دو گروه مدیران اداری (20 نفر) و کارکنان اداری (40 نفر) و به روش سرشماری جمع آوری گردیده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از نرم افزار آماری spss استفاده شده است.

    یافته ها: نتایج بیانگر آن است که بین سبک های مدیریت تعارض وابعادکارآفرینی سازمانی رابطه ای معنادار وجود دارد، بین کارآفرینی سازمانی کارکنان و مشخصات دموگرافیک (جنس-سن-مدرک تحصیلی و سابقه کار) تفاوت معنی دار وجود ندارد.

    بحث و نتیجه گیری: این مطالعه نشان می دهد در جهت افزایش کارآفرینی سازمانی کارکنان باید استفاده کم تر از سبک های اجبار استفاده گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها