• تاثیر اقتصاد مقاومتی بر توانمندسازی کارکنان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/02/13
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/02/13
    • تعداد بازدید: 466
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی کوشا است که متکی بر توانمندی های داخلی با استفاده از مجموعه ظرفیت های لازم در کارکنان برای قادر ساختن آنان به ایجاد ارزش افزوده در سازمان است.

    مواد و روش ها: این مقاله یک مطالعه مروری می باشد. جستجوی مقالات در منابع الکترونیک و پایگاه های اطلاعاتی نظیر sid, scopus , science direct برای یافتن کلیه مطالعاتی که از جوانب مختلف به موضوع "توانمندسازی کارکنان" و" اقتصاد مقاومتی" پرداخته اند انجام شد.

    یافته ها: اقتصاد مقاومتی به دنبال راه حل توانمند سازی و مدیریت قبل از بحران است. تفکر اقتصاد مقاومتی نه تنها شرایط حال را مدنظر قرار می دهد بلکه به افق های دوردست نیز می اندیشد، به همین دلیل سیاست های اجرایی اقتصاد مقاومتی مرتبط با حوزه ی توانمند سازی باید از بالندگی و پویایی برخوردار باشند تا ظرفیت بازدارندگی کشور در قبال تهدیدات نوظهور افزایش یابد.

    نتیجه گیری: توانمندسازی، فرایندی پیچیده و چندبعدی است و برای اجرای موفق آن، باید پیش زمینه های لازم فراهم شود. لذا استفاده از تجارب سایر سازمان ها و سازمان دهی امکانات و فعالیت ها و بکارگیری الگوهای توانمندسازی موجود با رویکرد اقتصاد مقاومتی، الزامی است. لازمه این رویکرد، ایجاد بینش علمی نسبت به جنبه های مختلف اقتصاد مقاومتی و اثر آن بر توانمندسازی کارکنان است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم