• تولید بیوگاز از ترکیب کود گوسفندی و باگاس نیشکر در مقیاس آزمایشگاهی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/12/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/12/20
    • تعداد بازدید: 472
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هر ساله میلیون ها تن از محصولات کشاورزی در جهان به صورت ضایعات خانگی و کشاورزی به دلیل عدم استفاده مناسب سوزانیده و یا در خاک مدفون گردیده تا ازبین بروند، که این کار خود در بیشتر موارد سبب فرسایش و آسیب رسانیدن به محیط زیست می شود. ضایعات خانگی، کشاورزی، دامداری ها و ... با حجم عظیمی از تولید، دارای پتانسیل بسیار بالایی در چرخه انرژی تجدیدپذیر بوده و می توانند بیشتر مورد توجه واقع شوند.

    روش بررسی: در این تحقیق آزمایش های هضم بی هوازی، با استفاده از بطری های یک لیتری به عنوان راکتور در دمای محیط انجام شد و اثر باگاس نیشکر، کود گوسفند، غلظت باگاس نیشکر، درصد کود گوسفندی، زمان آماده سازی محیط باکتری ها بر راندمان تولید گاز و درصد متان در بیوگاز مورد بررسی قرار گرفت.

    یافته ها: نتایج آزمایش ها نشان داد باگاس نقش بسیار موثری در افزایش تولید بیوگاز دارد وکود گوسفندی به عنوان تامین کننده باکتری های بی هوازی در ترکیب با باگاس نیشکر، بیوگاز تولیدی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. متوسط بیوگاز تولیدی در این تحقیق نیز 7487 میلی لیتر بر هر لیتر مواد اندازه گیری شد. به علاوه اگر محیط کشت متاژون طی 20-16 روز آماده گردد، فرآیند تولید بیوگاز در 36 ساعت کامل شده و بیوگاز عمدتا شامل متان است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها