• بررسی تاثیر برنامه های آموزش مجازی نوین جهاد دانشگاهی بر عملکرد، توانمندسازی و پیشرفت شغلی آموزش دهنگان نهضت سوادآموزی شهرستان تالش

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/02/23
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/02/23
    • تعداد بازدید: 394
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: برنامه های آموزش مجازی، شییو های نیوی بیرای بهره وری و اثربخشی در نظام آموزش از راه دور و الکترونیکی می باشد. بکارگیری درست از ای سیستم باعث خواهد شد تا افراد توانمند گردند و عملکرد بهتری را از خود در سازمان به نمایش بگذارند. مسیر پیشرفت شغلی نیز مجموعه متواری نگرش ها و رفتارهای فرد در زمینه فعالیت ها و تجربه های مربوط به کار می باشد.

    روش بررسی: در این پژوهش، از روش اسنادی (کتاب خانه ای) و میدانی استفاده گردیده است. جامعه آماری در این پژوهش 360 نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی شهرستان تالش می باشد که با استفاده از جدول مورگان، تعداد نمونه 185 نفر تعیین گردید. برای سنجش متغیرها نیز از پرسشنامه های بررسی قابلیت استفاده سیستم آموزش الکترونیکی اوزتکین و همکاران (2010)، عملکرد سازمانی هرسی و گلداسمیت (2003) و توانمندسازی اسپرینز (1995) استفاده گردیده است. داده ها با استفاده از نرم افزار spss نسخه 22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

    یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که از 7 فرضیه حاضر، 5 فرضیه دارای ارتبا معنادار هستند (فرضیه اصلی و فرضیه های فرعی دوم، سوم، چهارم و ششم) و 2 فرضیه دارای ارتباط معنی دار نیستند (فرضیه های فرعی اول و پنجم).

    نتیجه گیری: توجه به آموزش های الکترونیکی و مجازی از اهمیت فراوانی برای سازمان های آموزشی برخوردار خواهد بود. از صرفه جویی در وقت تا یادگیری از را دور و استفاده از ابزار الکترونیکی، به تسریع روند یادگیری افراد کمک شایانی خواهند کرد. سازمان ها با ایجاد سیستم یادگیری و آموزش مجازی می توانند کارکنان خود را در رسیدن به عملکرد سازمانی مطلوب تر و بهینه تر که باعث افزایش بهره وری و کارایی می گیردد، یاری کنند. عملکرد مطیوب و اثربخش کارکنان در سازمان باعث خواهد گردید تا آنان توانمندتر شده و بتوانند با استفاده از پتانسیل و توانایی خود سازمان را در رسیدن به اهداف و برنامه ها یاری کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها