• بررسی تاثیر باورهای دینی در سبک های مدیریت (مورد مطالعه: مدیران صنایع کوچک و متوسط شهر تبریز)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/04/29
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/04/29
    • تعداد بازدید: 300
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: صنایع کوچک و متوسط یکی از نقاط قویت و شاخص های اصلی توسعه بخش صنعتی کشورهای مختلف هست که نقش مهمی را در فرآیندهای توسعه جوامع بازی می کند. از این رو، مطالعه و توجه به سبک های مدیریت مدیران این صنایع ضرورت خاصی داشته و می تواند راهگشای بسیاری از مسایل و مشکلات این صنایع باشد. بنابراین، هدف مطالعه حاضر، بررسی تاثیر باروهای دینی در سبک های مدیریت مدیران شهر تبریز می باشد.

    روش: روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی – تحلیلی است با استفاده از شیوه پیمایش انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش مدیران صنایع کوچک و متوسط شهر تبریز به تعداد 250 نفر بوده که با استفاده از فرمول کوکران 150 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد و محقق ساخته استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شده است.

    یافته ها: یافته ها حاکی از این است که بین باورهای دینی و سبک مدیریت رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. هم چنین ضریب همبستگی نشان داد که بین باورهای دینی و ابعاد سبک های مدیریت یعنی بعدهای آزادانه و تلفیقی همبستگی مثبت و معنی داری وجود دارد و ولی با بعد آمرانه همبستگی وجود ندارد.

    بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش حاضر، دستگاه های مرتبط با صنایع کوچک و متوسط بایستی متغیرهای اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار در سبک های مدیریتی مدیران را در برنامه ریزی های مورد توجه قرار دهند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها