اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی حقوق و امنیت اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن در زنان سرپرست خانوار شهر نیریز

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/02/29
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/02/29
    • تعداد بازدید: 335
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: امنیت یکی از اساسی ترین نیازهای هر جامعه است. زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه گروه آسیب پذیری هستند که امنیت آن ها از راه های گوناگون در معرض تهدید قرار دارد. زنان سرپرست خانوار نیز به عنوان جزئی از آن ها برای امرار معاش و فعالیت اجتماعی و اقتصادی خود به امنیت اجتماعی نیاز دارند. لذا این مطالعه با هدف بررسی حقوق زنان سرپرست خانوار و عوامل مؤثر بر امنیت اجتماعی آن ها انجام شد.

    روش: این مطالعه توصیفی مقطعی در بین زنان سرپرست خانوار شهر نیریز انجام شد و 146 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود. داده ها با استفاده از آزمون های همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه توسط نرم افزار 19 spss تجزیه و تحلیل شدند.

    یافته ها: نتایج حاصل از رگرسیون چند متغیره داده ها نشان داد که عامل اقتصادی (0.264) مؤثرترین عامل تأثیرگذار بر امنیت اجتماعی زنان سرپرست خانوار است. پس از آن به ترتیب عوامل محیطی (0.168)، عوامل قانونی (0.126) و عوامل خانوادگی (0.113) بر امنیت اجتماعی این گروه از زنان تأثیرگذارند.

    بحث: با توجه به نتایج به دست آمده از این پژوهش، با ایجاد شرایط و زمینه های مناسب به ویژه در بستر اقتصادی و محیطی که این زنان در آن احساس امنیت اجتماعی داشته باشند، می توان زمینه توانمندسازی آنان را فراهم کرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها