• بررسی رابطه اخلاق مدیریتی و سلامت سازمانی کارکنان سازمان آموزش و پرورش (مطالعه موردی: اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/09/27
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/09/27
    • تعداد بازدید: 301
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: این نوشتار، بررسی رابطه اخلاق مدیریتی و سلامت سازمانی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان است.

    روش: این پژوهش از نظر روش گردآوری داده ها،توصیفی و از نوع پیمایشی بوده و داده های اولیه از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است. لازم به ذکر است که برای سنجش ابعاد اخلاق مدیریتی و سلامت سازمانی به ترتیب از پرسشنامه فاینلی (2000) و پرسشنامه محقق استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق نیز، شامل تمام کارکنان اداره کل آموزش وپرورش استان گلستان (100 نفر) می باشد. برای نمونه گیری، از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده و تعداد 90 پرسشنامه توزیع، و در نهایت 80 پرسشنامه جمع آوری شده است.

    یافته ها: بررسی داده های گردآوری شده به کمک نرم افزار (spss16) با استفاده ضریب همبستگی پیرسون و آزمون فریدمن جهت اولویت بندی مولفه ها داده های به دست آمده به وسیله آزمون ضریب همبستگی مورد تحلیل قرار گرفته شده است. نتایج نشان داده است که بین اخلاق مدیریتی مدیران و ارتباط مناسب، مشارکت و درگیر بودن، وفاداری و تعهد، روحیه، شهرت سازمانی، اصول اخلاقی، قدردانی از عملکرد، هدف گذاری، رهبری، توسعه و بهره برداری از منابع کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان رابطه معنی داری (0.01(p< وجود دارد.

    اصالت / ارزش: یافته های این پژوهش می تواند به مدیران سازمان در شناسایی ضعف ها و قوت های ابعاد مختلف اخلاق مدیریتی موثر بر سلامت سازمانی کمک کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها