• معماری سینما به مثابه یک اثر هنری در تعامل با فضاهای شهری با رویکرد زمینه گرایی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/02/22
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/02/22
    • تعداد بازدید: 356
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    معماری به عنوان (محیط و مصنوع انسان) در تعامل با فضاهای شهری، به کالبدهای گوناگونی تعریف می شود.در همین راستا امروزه با تلفیق معماری و هنرسینما وتعریف فضای کالبدی؛ معماری سینما عرصه جدیدی در طراحی فضاهای شهری با رویکرد زمینه گرایی، برای گسترش فرهنگ ها و تعاملات اجتماعی و نیز پرکردن اوغات فراغت شهروندان، به وجود آمده است. تجربه عملی فضای معماری توسط فرد درون آن فضا مشابهت فراوانی بابرداشت تماشاچی یک سکانس خاص در فیلم دارد. تجربه فضا زمان در معماری با جابجا شدن و حرکت خود بیننده در طول زمان از صبح تا شب هنگام تصویر و فضا تغییر می کند ولی این امر در سینما، بدون احتیاج به حرکت خود بیننده صورت می پذیرد. حرکت های انتخاب شده و نقطه یا نقاط دید تعریف شده است و کادر این حرکت را محدود می کند. حال این سئوال به وجود می آید در طراحی و ایجاد فضای جذاب مجتمع سینمایی در بدنه شهری با وجود تنوعات رسانه ای مجازی و مطالبات مردمی، نقش معمار به عنوان خالق یک اثر هنری جهت کشاندن مردم به سالن های سینما و نیز تعامل آن با فضای شهری چگونه است؟ روش این پژوهش مبتنی بر مطالعات کتابخانه ای بوده و رویکردی توصیفی و تحلیلی دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها