• بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر هویت کودکان پیش دبستانی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/10
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/10
    • تعداد بازدید: 491
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    امروزه در فـنون ارتـباطی و اطلاعات، انقلاب شگرفی به وجود آمده است. فن آوری ها و رسانه های جدید علاوه بر تـأثیر بـر ذوق و سلیقه و نیاز ارتباطی کودکان، گذران اوقات فراغت آن ها را نیز تحت تأثیر قرار داده است. دو فرآیند رسانه ای شدن و خانگی شدن، توصیف کننده گذران بخش زیادی از اوقات فراغت کودکان در جوامع مدرن است. در نتیجه، کودکان فراغت خـود را بـیش از پیش در خلوت سپری می کنند و برای سرگرم شدن به طور فزاینده ای به رسانه های جدید متکی هستند. بازی های رایانه ای یکی از پرمخاطب ترین و جذاب ترین رسانه ها در بین کودکان پیش از دبستان می باشد، به طوری که این بازی ها، از اجـزای شـکل گیری هویت آن ها شده است. بازی های رایانه ای به علت ماهیت تعاملی خود، نـیروی جـاذبه ای مـسحور کننده دارند. هویت از نگاه متفکران مختلف درحوزه های روان شناسی، تعاریف متعددی دارد و اندشمندان با رویکردهای مختلف به این مفهوم پرداخته اند. بازی های رایانه ای امروزه علاوه بر تـأثیر بـر ذوق و سلیقه و نیاز ارتباطی کودکان، گذران اوقات فراغت آن ها را نیز تحت تأثیر قرار داده است. در این مقاله بر اساس سوال اصلی تحقیق مبنی بر اینکه آیا بازی های رایانه ای بر هویت کودکان ایرانی اسلامی تاثیر دارد یا خیر؟ با بهره گیری از نظریات استورات هال، گیدنز و کاستلز به صورت کتابخانه ای و گردآوری فیش از مقالات مرتبط به بررسی نظری موضوع پرداخته شده است. بازی های رایانه ای به عنوان متغییر مستقل و هویت کودکان پیش از دبستان به عنوان متغییر وابسته تعریف شده است. عوامل تاریخی، کلامی و ارزشی به عنوان شاخص های مهم در هویت کودکان در نظر گرفته شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم