• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/03/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/03/15
    • تعداد بازدید: 727
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سابقه و هدف: مطالعه حاضر مروری نظام مند بر مطالعاتی که طی سال های اخیر (از سال 1386 تا 1396) به مطالعه مقدار ترسیب کربن در زیست توده های گیاهی و خاک هایی که تحت این توده ها هستند پرداخته می شود که به لحاظ اقتصادی عملی ترین راهکار ممکن جهت کاهش 2co اتمسفری می باشد.

    مواد و روش: مطالعه حاضر یک مطالعه مروری سیستماتیک می باشد که مقدار ترسیب کربن را بر روی زیست توده های گیاهی که توسط محققان کشورمان در اکثر مناطق ایران صورت گرفته است مورد مطالعه قرار می دهد. مقدار ترسیب کردن در توده های مورد مطالعه که شامل کاج تهران، سرو نقره ای، اقاقیا، زبان گنجشک می باشد از مقالاتی که در سال های اخیر در مجله های معتبر علمی منتشر شده بودند، به دست آمد. در نهایت میزان جذب و انتشار کربن در هر یک از زیست توده های مورد مطالعه از طریق روش های ترسیب کردن بررسی و تحلیل شد.

    استنتاج: ترسیب کردن در انواع توده های مختلف گونه های درختی، متفاوت است. این مقدار در گونه های سوزنی برگان بیشتر از پهن برگان می باشدو همینطور میزان انباشت کربن در هر یک از اجزای گونه های درختی متفاوت بوده است. با توجه به این که ترسیب کربن یکی از معیارهای پایداری اکوسیستم می باشد، بنابراین با شناخت گونه هایی که توانایی بیش تری برای ترسیب کردن دارند و همچ نین بررسی عوامل مدیریتی تاثیرگذار بر فرآیند ترسیب کردن، می توان اصلاح و احیای اراضی را از منظر ترسیب کردن دنبال کرد و همینطور نقش موثر فضاهای سبز شهری و مناطق جنگل کاری شده را در درازمدت برای کنترل گرمایش جهانی مشخص نمود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها