اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر فعالیت های بخش روابط عمومی (مورد مطالعه: شعب مشهد بانک دی)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/05/14
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/05/14
    • تعداد بازدید: 351
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: امروزه مدیران سازمان ها با بررسی موضوعاتی چون کیفیت خدمات رقبا، گزارش های مالی، سهام و... به دنبال کسب مزیت رقابتی هستند. سازمان ها جهت تحقق اهداف سازمان و استفاده از فرصت ها و رویارویی با تهدیدهای محیطی بایستی آگاهی های خود را در زمینه کسب مزیت رقابتی و متعاقب آن هوش رقابتی افزایش دهند. صنعت بانکداری ایران نیز در دهه های اخیر به سوی رقابتی شدن پیش میرود. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر فعالیت های بخش روابط عمومی بانک دی می باشد.

    روش تحقیق: تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و روش توصیفی (غیرآزمایشی)، از نوع همبستگی است. اطلاعات لازم در انجام این تحقیق از دو روش بررسی کتابخانه ای و بررسی میدانی استفاده خواهد شد. از پرسشنامه شبکه های اجتماعی 24 سوال (آلفا= 0.84)  و عوامل موثر بر تعامل با مردم 8 سوالی (آلفا= 0.78) استفاده شده است. همچنین به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار spss در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی استفاده می گردد

    یافته ها: براساس یافته های پژوهش می توان اینگونه بیان نمود که روابط عمومی را با متغیرهای شبکه های اجتماعی می توان پیش بینی نمود که میزان آن برای شبکه های اجتماعی سنتی (0.2) تکامل شبکه های اجتماعی (0.009)، خلاقیت در شبکه های اجتماعی (0.31) و کاربرد شبکه های اجتماعی (0.085) می باشد.

    نتیجه: از این پژوهش اینگونه نتیجه می شود که شبکه های اجتماعی بر فعالیت های بخش روابط عمومی بانک دی تاثیر مثبت و معناداری دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم