• مقایسه بین دو روش تمرینی ایروبیک و پیلاتس بر درصد چربی زیر پوستی و تغییرات دور سینه کودکان دختر با اضافه وزن شهرستان دزفول

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 345
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف تحقیق حاضر مقاییسه اثر 3 روش تمرینات ایروبیک، پیلاتس و کنترل بر درصد چربی زیر پوستی و تغییرات دور سینه کودکان دختر دارای اضافه وزن بود.

    روش کار: تعداد 45 نفر از دانش آموزان داوطلب 10 تا 12 ساله انتخاب و بر اساس شاخص توده بدن (bmi) به طور همگن در سه گروه تمرینی فعالیت ایروبیک، پیلاتس و کنترل قرار گرفتند برنامه هر گروه 3 جلسه در هفته و به مدت 12 هفته برگزار شد.

    یافته ها: بر اساس نتایج تحقیق حاضر، فرضیه ی اول تحقیق مبنی بر 12 هفته تمرین ایروبیک و پیلاتس در درصد چربی زیر پوستی کودکان دختر دارای اضافه وزن تفاوت معنی داری دارد که نتایج نشان داد بین سه گروه تفاوت وجود دارد که برتری با گروه پیلاتس است و هم چنین بین گروه تمرینی پیلاتس با گروه ایروبیک (0.68=p)، گروه تمرین پیلاتس با گروه کنترل (0.62=p) و گروه کنترل با تمرین ایروبیک در سطح معنی داری 0.05 تفاوت معنی داری وجود نداشت. یعنی تمرینات ایروبیک و پیلاتس بر تغییرات محیط دور سینه تاثیر نداشتند.

    نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد که تمرین ایروبیک و پیلاتس در درصد چربی زیر پوستی کودکان دختر دارای اضافه وزن تفاوت معنی داری دارد و این تفاوت بین سه گروه وجود دارد که برتری با گروه پیلاتس است و لذا در این گروه و رده سنی بایستی بیش تر به تمرینات پیلاتس توجه و تمرکز نمود. هم چنین تمرینات ایروبیک و پیلاتس بر تغییرات محیط دور سینه تاثیر نداشتند که از آن جایی که گروه مورد مطالعه دانش آموزان با اضافه وزن بودن شاید قادر به انجام تمرینات پیشرفته ی ایروبیک و پیلاتس نبودند و یا عدم شدت مناسب تمرینات تحقیق حاضر نیز بوده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها