• مقایسه بین دو روش تمرینی ایروبیک و پیلاتس بر تغییرات دور کمر و دور لگن کودکان دختر با اضافه وزن شهرستان دزفول

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 363
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف تحقیق حاضر مقایسه اثر 3 روش تمرینات ایروبیک، پیلاتس و کنترل بر تغییرات دور کمر و دور لگن کودکان دختر دارای اضافه وزن بود.

    روش کار: تعداد 45 نفر از دانش آموزان داوطلب 10 تا 12 ساله انتخاب و بر اساس شاخص توده بدن (bmi) به طور همگن در سه گروه تمرینی فعالیت ایروبیک، پیلاتس و کنترل قرار گرفتند برنامه هرگروه 3 جلسه در هفته و به مدت 12 هفته برگزار شد.

    یافته ها: بر اساس نتایج تحقیق حاضر مبنی بر 12 هفته تمرین ایروبیک و پیلاتس بر متغیر دور کمر در بین گروه تمرینی پیلاتس با گروه ایروبیک (0.68(p=، گروه تمرین پیلاتس با گروه کنترل (0.62=p) و گروه کنترل با تمرین ایروبیک در سطح معنی داری 0.05=α تفاوت معنی داری وجود ندارد و هم چنین 12 هفته تمرین ایروبیک و پیلاتس بر متغیر دور لگن بین گروه تمرین پیلاتس با گروه تمرین ایروبیک (0.001=p) و گروه تمرین پیلاتس با گروه ایروبیک (0.001(p= و کنترل با ایروبیک (0.001(p= تفاوت معنی داری وجود دارد.

    نتیجه گیری: نتایج تحقیق حاضر نشان داد که تمرین ایروبیک و پیلاتس در تغییرات دور کمر کودکان دختر دارای اضافه وزن تفاوت معنی داری ندارد و این عدم تفاوت بین سه گروه وجود دارد که شاید دلیل آن عدم شدت مناسب تمرینات تحقیق حاضر نیز بوده است هم چنین تعداد جلسات در هفته مثل پنج بار در هفته نسبت به سه بار تاثیر بیش تری را در کاهش دور کمر داشته است. هم چنین تمرینات ایروبیک و پیلاتس بر تغیرات دور لگن کودکان دختر دارای اضافه وزن تاثیر معنی دار داشته که نشان دهنده آن است که روش تمرینی قابل دسترس و مطلوبی در کسب سلامت و مهارت در سنین کودکی است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها