• تحلیل ارتباط بین ابعاد عملکرد بر اساس کارت امتیازی متوازن در هئیت های منتخب ورزشی استان هرمزگان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 269
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر تحلیل ارتباط بین ابعاد عملکرد بر اساس کارت امتیازی متوازن در هئیت های منتخب ورزشی استان هرمزگان بود.

    روش کار: روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی بود که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش اعضای منتخب هئیت های ورزشی استان هرمزگان شامل: رئیس، نائب رئیس، دبیرهئیت، مسئول کمیته و کارشناسان فنی ورزشی استان هرمزگان در سال (97-96) شمسی (حدود 200 نفر) هست. نمونه آماری به طور هدفمند انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و روایی صوری آن توسط صاحب نظران (12نفر) تائید شد. هم چنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (0.89) محاسبه شد. در این پژوهش جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار پی. ال. اس استفاده شد.

    یافته ها: مدل ارزیابی عملکرد هئیت های منتخب ورزشی استان هرمزگان 4 عامل، 12 بعد و 50 شاخص دارد. عامل رشد و یادگیری، فرآیندهای داخلی، مالی، مشتری و نتایج ورزش به ترتیب (2، 4، 3، 3) بعد و (15، 21، 7 و 12) شاخص بودند. بیش ترین همبستگی بین ابعاد فرایندهای داخلی و مشتری و نتایج ورزشی (0.695) و سپس بین ابعاد فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری (0.557) می باشد.

    نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان می دهد که رابطه علی و معلولی بین ابعاد ارزیابی عملکرد هئیت های ورزشی استان هرمزگان وجود دارد که همبستگی بین ابعاد فرآیندهای داخلی و مشتری و نتایج ورزشی قوی می باشد، بنابراین هر اندازه به فرآیندهای داخلی سازمان توجه گردد موجب بهبود و گسترش نتایج ورزشی در شاخص های عملکردی سازمان می گردد. هم چنین توجه به شاخص های بعد فرآیندهای داخلی موجب پیشرفت در شاخص های عملکردی در بعد رشد و یادگیری خواهد بود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها