• بررسی نقش تبلیغات رسانه ها در توسعه گردشگری ورزشی (مطالعه موردی: استان گیلان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 902
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش رسانه ها و تبلیغات رسانه ای در توسعه گردشگری ورزشی استان گیلان می باشد.

    روش کار: این تحقیق از نظر هدف، «کاربردی» و روش علمی به کار گرفته شده در آن از نوع «توصیفی- تحلیلی» می باشد که داده های بدست آمده با استفاده از تحلیل آماری میانگین، فراوانی و آزمون t تک نمونه ای در محیط نرم افزاری spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. به همین منظور با استفاده از روش منونه گیری سهمیه ای و فرمول کوکران 362 پرسشنامه در بین کارشناسان حوزه گردشگری و تربیت بدنی استان توزیع گردید.

    یافته ها: نتایج نشان داد که نقش تبلیغات رسانه ها در توسعه گردشگری ورزشی استان گیلان در سطح معناداری (0.05(p≤ می باشد. یافته های تحقیق نشان دادند بیش ترین تبلیغات رسانه ها در زمینه گردشگری ورزشی استان گیلان به ترتیب در بسترسازی گردشگری فرهنگی و تقویت اقتصاد ورزشی با مقدار آماره 35.973=t در اولویت نخست، تغییر نگرش در افکار عمومی گردشگران ورزشی با مقدار آماره 30.402=t در اولویت دوم، معرفی جاذبه ها با هدف جذب گردشگر ورزشی با مقدار آماره 29.784=t دراولویت سوم، توسعه زیر ساخت ها و خدمات گردشگری با مقدار آماره 26.575=t در اولویت چهارم و در نهایت کم ترین تاثیر تبلیغات رسانه ها در زمینه ایجاد برنامه جامع بازاریابی گردشگری ورزشی با مقدار آماره ی 23.943=t در اولویت آخر را داشته است.

    نتیجه گیری: در نتیجه گیری، رسانه های گردشگری حوزه مطالعاتی به شمار می روند که این ممکن است به نحوه برجسته آگاهی ما را نسبت به فرآینده و کارکردهای گردشگری افزایش دهند. با توجه به این که گردشگری یکی از نیازها و فعالیت های مهم بشر امروزی است و از سویی دیگر آن جا که بحث پیوند بین گردشگری و رسانه، به عنوان یکی از موضوعات مهم و اساسی عصر کنونی، رابطه تنگاتنگی با توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع دارد و هم چنین با در نظر گرفتن این واقعیت که رسانه ها به عنوان ابزارهای فرهنگی، نقش بی بدیلی در تصویرسازی و گردشگری بسیار ضروری و با اهمیت به نظر می رسد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم