• رابطه بین سیاست سازمانی ادراک شده با تعهد سازمانی و عملکرد شغلی در کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان قزوین

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 401
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف کلی پژوهش حاضر تعیین ارتباط بین سیاست سازمانی ادراک شده با تعهد سازمانی در کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان قزوین بود.

    روش کار: این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان ادارات و جوانان استان قزوین نمونه آماری بر اساس جدول مورگان به صورت تصادفی ساده انتخاب شد. در این تحقیق از پرسشنامه ادراک از سیاست سازمانی کاکمار و همکاران (1997)، تعهد سازمانی می یر (1990) و پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون (1992) استفاده شد. ارتباط بین متغیرها از ضریب همبستگی پیرسون و قابلیت پیش بینی از آزمون رگرسیون چندمتغیره استفاده شده است. سطح معناداری نیز 0.05 در نظر گرفته شد.

    یافته ها: نتایج نشان داد بین سیاست سازمانی ادراک شده با تعهد سازمانی و بین سیاست سازمانی ادراک شده با عملکرد شغلی رابطه مثبت معناداری وجود دارد. هم چنین سیاست سازمانی ادراک شده پیش بینی کننده معنی دار تعهد سازمانی است و به ازای افزایش یک واحد سیاست سازمانی ادراک شده، تعهد سازمانی افزایش می یابد و سیاست سازمانی ادراک شده (0.612=β) پیش بینی کننده معنی دار عملکرد شغلی است و به ازای افزایش یک واحد سیاست سازمانی ادراک شده، 0.61 عملکرد شغلی افزایش می یابد.

    نتیجه گیری: نتایج این تحقیق نشان داد که سیاست سازمانی ادراک شده (0.612=β) پیش بینی کننده معنی دار عملکرد شغلی است و به ازای افزایش یک واحد سیاست سازمانی ادراک شده، 0.61 عملکرد شعلی افزایش می یابد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها