• معرفی و دسته بندی عوامل ریسک در برگزاری رویداد ورزشی غرب کشور

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 303
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر معرفی و دسته بندی ریسک های برگزاری رویداد بزرگ ورزشی بود. بدین منظور ریسک های برگزای رویدادهای ورزشی غرب کشور (کرمانشاه، کردستان، ایلام، همدان) مورد مطالعه قرار گرفت.

    روش شناسی: پژوهش حاضر ازنوع توصیفی-پیمایشی به صورت میدانی انجام گرفته است. به منظور جمع آوری داده ها، از پرسش نامه محقق ساخته دارای 32 سوال استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با نظرخواهی از اساتید مرتبط با موضوع پژوهش مورد تایید قرار گرفت و پایایی آن نیز با استفاده از آلفای کرونباخ 72% گزارش شد. جامعه آماری تحقیق را کلیه ی مدیران وروساهای هیت های غرب کشور (کرمانشاه، ایلام، همدان، کردستان) و مسئولی برگزار کننده رویدادها تشکیل می دادند برای جمع آوری نمونه ها از وش نمونه گیری تصادفی استفاده شد.

    یافته ها: با نگاهی اجمالی به رویدادهای ورزشی در سطح کشور و غرب کشور می توان بیان کرد که با وجود تعداد بسیار زیادی هیات و سبک رشته های مختلف ورزشی که در داخل کشور وجود دارد و از میان این هیات ها بیشترشان پتانسیل برگزاری و میزبانی رویدادها را دارند، ولی بیش تر آن ها برای گرفتن حق میزبانی برگزاری رویدادهای ورزشی پا پیش نمی گذارند و درخواست نمی دهند و همیشه چند استان شناخته شده برای گرفتن میزبانی رقابت می کنند؛ که این مسئله می تواند دلایل مهمی داشته باشد که از جمله آن می توان به ریسک های برگزاری رویداد ورزشی و هم چنین میزان ریسک پذیری مدیران ورزشی استان ها اشاره کرد. طبق نتایج پژوهش به دست آمده اصلی ترین عامل ریسک در برگزاری رویداد در غرب کشور عامل زیر ساختی نامناسب با 29% و بعد از آن عامل اقتصادی کمبود بودجه 27% می باشد.

    نتیجه گیری: نتایج نشان داد که به ترتیب ضعف عوامل مدیریتی، سیاسی، اقتصادی، زیرساختی و فرهنگی- اجتماعی مهم ترین ریسک های برگزاری المپیاهای ورزشی دانشجویی هستند و هم چنین با شناسایی ریسک ها و موانع و مشکلات برگزاری رویدادهای ورزشی، بتوان و پیش بینی های لازم را برای هر کدام از این ریسک ها در نظر گرفت تا بتوان این رودادها را با کم ترین ریسک و بهترین کیفیت برگزار کرد. بدین ترتیب، این فرصت ارزشمندبرای بیش تر شهرها مهیا خواهد شد که با شناخت بیش تری بتوانند متقاضی میزبانی و برگزاری رویدادهای ورزشی شوند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها