• چالش های اقتصادی توسعه فوتبال بانوان ایران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 328
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و رتبه بندی چالش های اقتصادی توسعه فوتبال بانوان ایران بود.

    روش کار: با توجه به هدف اصلی پژوهش و مسائل مطرح شده، روش انجام پژوهش روش کیفی می باشد. برای شناسایی چالش ها از روش تحقیق کیفی با روش مصاحبه نیمه ساختاریافته و برای رتبه بندی چالش ها از روش کیفی با روش دلفی استفاده شده است. در این مرحله با 50 نفر از نخبگان دانشگاهی، مدیران، کارشناسان اقتصادی، روحانیون، داوران، مربیان و ورزشکاران مصاحبه انجام شد و پس از اشباع نظری، متوقف شد. بخش کمی تحقیق از نوع توصیفی-تحلیلی است. در این بخش به رتبه بندی چالش ها پرداخته شد. جامعه آماری در بخش کمی نخبگان دانشگاهی، مدیران، کارشناسان اقتصادی، روحانیون، داوران، مربیان و ورزشکاران فوتبال بانوان ایران بوده است. ابزار تحقیق در این مرحله شامل یک پرسشنامه محقق ساخته پنج گزینه ای لیکرت بود که از موارد شناسایی شده در مصاحبه، ساخته شد. روایی محتوایی پرسشنامه به تائید تعدادی از اساتید مدیریت ورزشی رسید که پایایی آن نیز از طریق آلفای کرونباخ محاسبه شد (0.78=α) و جهت رتبه بندی چالش های شناسایی شده از آزمون فریدمن وبرای تحلیل داده ها از نرم افزار spss20 استفاده شد.

    یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که وجود تعداد محدود حامی فوتبال موثرترین و تخصیص ناعادلانه امکانات در مناطق مختلف کشور در ورزش فوتبال کم اثرترین چالش اقتصادی توسعه فوتبال بانوان ایران می باشند.

    نتیجه گیری: به مسئولین امر پیشنهاد می شود که با توجه به چالش های شناسایی شده در این پژوهش و پژوهش های مشابه اقدام به برنامه ریزی های استراتژیک نمایند تا در نهایت موجبات رشد و پیشرفت اقتصادی فوتبال بانوان را شاهد باشیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها