• طراحی مدل پارادایمی شخصیت برند لیگ برتر فوتبال ایران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 304
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: شخصیت برند یکی از مهم ترین تاکتیک های سازمان برای کسب مزیت رقابتی محسوب می شود و سازمان های موفق برای شکل دهی به رفتارهای مشتریان خود از آن سود می برند. لذا پژوهش حاضر جهت طراحی و تبیین مدل شخصیت برند لیگ برتر فوتبال ایران انجام گرفته است.

     روش کار: پژوهش حاضر با رویکردی کیفی و به روش داده بنیاد (استراس- کوربین) انجام گرفت و جهت انجام آن با استفاده از نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی به جامعه تحقیق که شامل دانشگاهیان (هیات علمی) صاحب نظر در مباحث مدیریت ورزشی و برند، برنامه ریزان سازمان لیگ، مدیران باشگاه ها، اصحاب رسانه های ورزشی و متخصصین برند بودند مراجعه و از طریق مصاحبه های نیم ساختار یافته (مصاحبه 23) به جمع آوری داده ها پرداخته شد. تجزیه و تحلیل داده ها نیز با روش مقایسه مداوم و طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام پذیرفت.

     یافته ها: شامل 11 مقوله اصلی بود و در قالب مدل پارادایمی شامل "ویژگی های شخصیت برند لیگ" به عنوان مقوله محوری و شرایط علی (ویژگی های سازمانی، ویژگی های تیمی، عملکرد، هواداران) عوامل زمینه ای (عوامل مرتبط با محصول و عوامل غیرمحصولی)، شرایط مداخله گر (محیط بیرونی)، راهبردها (منابع مستقیم و منابع غیرمستقیم) و عوامل پس ایندی (شخصیت لیگ و پیامدهای ارتباطاتی آن) قرار گرفتند.

    نتیجه گیری: برنامه ریزان لیگ فوتبال کشور برای رشد و توسعه شخصیت برند لیگ، می توانند با تمرکز بر منابع شناسایی شده (ویژگی های سازمانی، ویژگی های تیمی، عملکرد و هواداران) و فراهم آوری زمینه ای مناسب (توجه به عوامل مرتبط با محصول و عوامل غیرمرتبط با محصول) و شناسایی عوامل مداخله ای، راهبردهای بدست آمده را به کار بندد تا به ارتباطی پایدارتر با هواداران و افزایش وفاداری آنان دست یابند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها