• تاثیر بازاریابی رابطه مند و کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان باشگاه های خصوصی شهر رشت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 595
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند و کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان باشگاه های خصوصی شهر رشت است.

     روش کار: جامعه آماری تحقیق حاضر مشتریان وفادار به باشگاه های شهر رشت می باشد که با استفاده از نمونه گیری خوشه ای تعداد 384 نفر از این افراد به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار مورد پژوهش چهار پرسشنامه محقق ساخته می باشد که روایی پرسشنامه ها توسط نظرات 10 نفر از اساتید تربیت بدنی و پایایی پرسشنامه ها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ و با مقدار 0.895 مورد سنجش قرار گرفت و تایید شد. در تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی (میانگین، فراوانی و درصد فراوانی) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی) در سطح معناداری 0.05=α استفاده شد که محاسبات انجام شده در نرم افزار spss صورت گرفته است.

    یافته ها: نتایج به دست آمده از تحلیل رگرسیون یافته های پژوهش، بیانگر رابطه مثبت بین متغیرهای مورد پژوهش می باشد، بعلاوه یافته های این پژوهش نشان داد که ابعاد مختلف بازاریابی رابطه مند با متغیر وفاداری ارتباط می باشد که نشان از اهمیت دیدگاه و نگرش باشگاه های خصوصی ورزشی به برقراری این رابطه در راستای افزایش وفاداری مشتران به این مراکز می باشد.

    نتیجه گیری: ایجاد اعتماد در مشتریان در قبال ارائه خدمات، بالا بردن میزان شایستگی مربیان ورزشی و کارکنان باشگاه ها، ارتقا سطح کیفی امکانات و خدمات ارتباط با مشتری و ایجاد حس همدلی با آن ها از جمله عواملی است که در این پژوهش برای د ستیابی به وفاداری مشتری در بلندمدت، مورد بررسی قرار گرفت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها