• اثر حاد مکمل کربوهیدرات بر 6-il در فوتبالیست های مرد تمرین کرده

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 299
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مصرف کربوهیدرات بر سایتوکاین پیش التهابی (6-il) پس از یک جلسه مسابقه رسمی در فوتبالیست های مرد نخبه بود.

    روش کار: آزمودنی های این تحقیق 22 فوتبالیست با میانگین سنی 2.5 ± 24.9 سال، قد 8.6±179.6 سانتی متر و وزن 7.62±78.4بودند، که سابقه تمرین فوتبال را داشته و به صورت داوطلبانه در این تحقیق شرکت کردند. پروتکل این تحقیق یک مسابقه فوتبال رسمی بمدت 90 دقیقه، در دو زمان 45 دقیقه ای با استراحت 10 دقیقه ای بین دو نیمه از بازی بود، افراد به عنوان نمونه های در دسترس و هدفمند انتخاب شدند و بصورت تصادفی و به طور مساوی در 2 گروه، مصرف کننده کربوهیدرات و گروه کنترل قرار گرفتند.

    یافته ها: نتایج نشان داد که بین میزان 6-il سرمی گروه های مورد مطالعه پس از مصرف مکمل کربوهیدرات تفاوت معنی داری مشاهده نگردید 3.059=p اما در بین گروهی معنادار بود 0.001p= و مشخص شد بالاترین میزان میانگین 6-il در گروه مصرف کننده مکمل کربوهیدرات در پس آزمون مشاهده شده است و پس از 24 ساعت میزان آن از سطح پیش آزمون نیز در هر گروه کنترل کم تر شده است.

     نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت که مصرف مکمل کربوهیدرات باعث کاهش پاسخ سایتوکین های پیش التهابی (6-il) در فوتبالیست های نخبه می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها