• مقایسه مدل رفتار خرید مشتریان آنلاین و آفلاین کالاها و خدمات ورزشی تفریحی استان قم

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 510
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف این پژوهش مقایسه مدل رفتارخرید مشتریان آنلاین و آفلاین کالاها و خدمات ورزشی تفریحی استان قم بود.

    روش کار: این پژوهش بر مبنای هدف از نوع کاربردی و با توجه به ماهیت پژوهش، روش تحقیق از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه افراد خریدار کالا و استفاده کنندگان خدمات ورزشی استان قم بودند. بر اساس نمونه گیری تصادفی تعداد 400 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها به روش میدانی، از دو پرسشنامه چند بخشی محقق ساخته برای مشتریان آنلاین و مشتریان آفلاین استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها با نظرسنجی از چند تن از اساتید متخصص مدیری ورزشی مورد بررسی قرار گرفت. پس از تایید روایی پرسشنامه ها، پایایی آن ها به ترتیب با ضرایب آلفای کرونباخ 0.914 و 0.919 مورد تایید قرار گرفت که از بین آن ها تعداد 200 پرسشنامه برای مشتریان آنلاین و 200 پرسشنامه برای مشتریان آفلاین به صورت سنتی و الکترونیکی جمع آوری گردید. جهت تعیین برادزش مدل مفهومی تحقیق از روش مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار amos graphics انجام گرفت.

    یافته ها: نتایج نشان می دهد که دو متغیر ارزش ها و سبک زندگی مشتریان آنلاین و آفلاین محصولات ورزشی بر رفتار خرید آن ها تاثیر دارد و در نهایت رفتار خرید مشتریان ورزشی بر قصد خرید مجدد آن ها اثرگذار است. هم چنین متغیر ارزش ها بر سبک زندگی اثرگذار است. لازم به ذکر است که متغیر سبک زندگی بر قصدخرید مجدد ارتباط مستقیم دارد. در نهایت یافته های پژوهش نشان داد که مدل رفتار خرید آنلاین و آفلاین با اصلاحات جزئی از برازش مطلوبی برخوردار است.

     نتیجه گیری: برنامه ریزی و سرمایه گذاری در زمینه خرید و توجه به رفتار خرید مشتریان و ارزش ها و سبک زندگی آن ها می تواند نقش بسزایی در پیشرفت و موفقیت مدیران تولیدی و مراکز ارائه دهنده خدمات ورزشی داشته باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها