• بررسی ارتباط بین ویژگی های شخصیتی و مدیریت زمان کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 228
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیی و مدیریت زمان کارکنان در ادارات و جوانان استان خراسان جنوبی می باشد.

    روش کار: روش این پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است و جامعه آماری آن کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی در سال 1397می باشند که به روش نمونه گیری تمام شمار انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه پنج عامل بزرگ شخصیت نئوفرم کوتاه شده (خرمائی و فرمانی، 1393) و از پرسشنامه بومی سازی شده مدیریت زمان که از پرسشنامه (حافظی و همکاران، 1387) کمک گرفته شده، استفاده شد. روایی پرسشنامه مدیریت زمان توسط تعدادی از اساتید مدیریت و با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی، مورد تایید قرار گرفت و ضریب پایایی پرسشنامه ویژگی های شخصیتی و مدیریت زمان با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب 0.79 و 0.83 به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی به کمک نرم افزار spss استفاده شد.

    یافته ها: یافته های تحلیل همبستگی نشان می دهد که تمام مولفه های ویژگی های شخصیتی با مدیریت زمان ارتباط معنی داری دارند و بیش ترین همبستگی مربوط به ارتباط بین برون گرایی و مدیریت زمان با میزان همبستگی 0.653 می باشد و هم چنین مولفه روان نژندگرایی با مدیریت زمان رابطه منفی دارد.

    نتیجه گیری: دلیل وجود رابطه بین ویژگی های شخصیتی و مدیریت زمان می تواند عادات و خلقیات ذاتی فرد که الگوهای رفتاری ثابتی را در فرد به وجود می آورد و هم چنین مفهومی که فرد از زمان دریافت و ارسال می کند که تحت تاثیر ویژگی های شخصیتی اوست، باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم