• مقایسه تاثیر تمرینات باراسل و پیلاتس بر درد و ناتوانی عملکردی زنان مبتلا به کمر درد مزمن

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 414
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: کمردرد مزمن یکی از مشکلات جوامع امروزی است که درمان آن پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و روانی جامعه را کاهش می دهد. با توجه به نقش فعالیت ها بدنی و تمرینات ورزشی در بهبود کمردرد، هدف از تحقیق حاضر مقایسه تاثیر تمرینات باراسل و پیلاتس بر درد و ناتوانی عملکردی زنان مبتلا به کمردرد مزمن بودند.

    روش کار: تحقیق حاضر از نوع تحقیقات نیمه تجربی است که با طرح پیش آزمون- پس آزمون با دو گروه، تجربی و یک گروه کنترل اجرا شد.در این مطالعه تعداد 30 بیمار زن مبتلا به کمردرد مزمن انتخاب و به صورت تصادفی در سه گروه 10 نمره با دامنه سنی 5± 35 سال، قد 5±160 و وزن 5±70 کیلوگرم قرار گرفتند. متغیرهای درد و ناتوانی عملکردی بیماران قبل و بعد از دوره به ترتیب توسط مقیاس بصری درد و پرسشنامه اوسوستری ارزیابی شد. آزمودنی های گروه ها تمرین به مدت 8 هفته و هر هفته سه جلسه 60 دقیقه ای تمرینات را انجام دادند. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از روش آمار استنباطی تحلیل واریانس برای داده های تکراری تحلیل شد (0.05(p=.

    یافته ها: یافته ها نشان داد که هر دو روش کار گرفته شده باعث کاهش درد و ناتوانی عملکردی بیماران در مقایسه با گروه کنترل شده است (0.05(p≤. هم چنین یافته ها تفاوت معناداری را بین دو روش تمرینی در متغیرهای دو گانه تحقیق نشان نداد (0.05(p≤.

    نتیجه گیری: تمرینات باراسل و تمرینات پیلاتس می توانند درد بیماران و ناتوانی عملکردی بیماران را کاهش داده. بنابراین بیماران بر اساس موقعیت خود از هر یک از دو روش تمرینی می توانند در فرآیند توانبخشی جسمانی استفاده نمایند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها