• شناسایی، اولویت بندی و مقایسه ی عوامل انگیزاننده و بازدارنده مشارکت در فعالیت های ورزشی در بین دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهرهای بروجن و لردگان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 271
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از مطالعه حاضر شناسایی، اولویت بندی و مقایسه ی عوامل انگیزاننده و بازدارنده مشارکت در فعالیت های ورزشی در بین دانش آموزان مقطع متوسه اول شهرهای بروجن و لردگان بود.

     روش کار: این تحقیق در بین دانش آموزان پسر مقطع متوسطه اول شهرهای بروجن و لردگان به تعداد 2468 نفر انجام گرفت. روش تحقیق این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری مورد مطالعه، دانش آموزان پسر مقطع متوسطه اول شهرهای بروجن و لردگان در سال تحصیلی 97-96 به تعداد 2468 نفر بودند حجم نمونه مبتنی بر جدول مورگان به تعداد 337 نفر محاسبه شد که پس از توزیع پرسشنامه ها به روش نمونه گیری تصادفی، تعداد 331 پرسشنامه جمع آوری گردید. ابزار اندازه گیری این تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته جمعیت شناختی و پرسشنامه عوامل انگیزاننده و بازدارنده با اقتباس از پرسشنامه حسین زاده (1389) و منوچهری نژاد و همکاران (1392) که روایی محتوایی آن ها با نظر اساتید متخصص تائید و پایایی پرسشنامه ها تائید گردید. روش های آماری استفاده شده آمار توصیفی و آمار استنباطی از آزمون کالموگروف اسمیرنوف، روش تحلیل عاملی اکتشافی، آزمون فریدمن و آزمون t مستقل استفاده شد. و از نرم افزار spss نسخه 23 جهت تجزیه و تحلیل این کار استفاده گردید.

    یافته ها: در عوامل انگیزاننده فعالیت های ورزشی تفاوت معناداری بین دانش آموزان بروجن و لردگان وجود دارد. در عوامل بازدارنده فعالیت های ورزشی نیز تفاوت معناداری بین دانش آموزان بروجن و لردگان وجود دارد. عوامل انگیزاننده و بازدارنده مشارکت در فعالیت های ورزشی در دانش آموزان لردگان بیش تر می باشد.

     نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که عوامل انگیزاننده و بازدارنده فعالیت های ورزشی در میزان مشارکت دانش آموزان تاثیر بسزایی دارند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها