• رتبه بندی عوامل موثر بر کاربری مسیرهای تندرستی در فعالیت های ورزشی افراد میانسال شهر کرمانشاه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 567
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: توجه به ورزش به عنوان یکی از ارکان اصلی زندگی شهری و هم چنین ترغیب شهروندان به انجام فعالیت های ورزشی جهت بهبود وضعیت جسمی و روحی آن ها، از جمله مهم ترین اهداف سازمان های ذیربط است. هدف این پژوهش، تبیین و رتبه بندی عوامل موثر بر کاربری مسیرهای تندرستی در فعالیت های ورزشی است.

    روش کار: داده های این پژوهش کاربردی به صورت میدانی از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. جامعه ی آماری آن نیز شامل شهروندان میانسال بین 40 تا 65 سال شهر کرمانشاه است. تعداد نمونه تحقیق بر اساس جدول مورگان، 382 نفر انتخاب شد. ابزار تحقیق، شامل پرسشنامه ی پنج ارزشی لیکرت محقق ساخته با پایایی 0.96 است. داده های پژوهش با استفاده از آزمون t تک نمونه ای آنالیزر شدند. رتبه بندی عوامل پنج گانه فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی، کیفی تجهیزات و توجه سازمان های مربوطه توسط آزمون فریدمن صورت گرفت.

    یافته ها: یافته ها حاکی از آن است که تمامی عوامل ذکر شده، بر توسعه و کاربری مسیرهای تندرستی در انجام فعالیت های ورزشی افراد میانسال شهر کرمانشاه موثر است.

    نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که عامل فرهنگی بیش ترین تاثیر و عامل زیست محیطی کم ترین تاثیر را بر استفاده از این مسیرهادر انجام فعالیت های ورزشی در شهر کرمانشاه دارد. در این راستا توجه هر بیش تر به کیفیت کمی و کیفی مسیرهای تندرستی، باعث انگیزش بیش تر شهروندان به ویژه میانسالان، در استفاده از این مسیرها و در نهایت بهبود وضعیت جسمی و روحی آن ها می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها