• تاثیر 8 هفته تمرینات ثبات مرکزی پویا و ایستا بر عملکرد تعادلی اندام فوقانی و نمره ی آزمون غربالگری حرکات عملکردی کشتی گیران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 286
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: تمرینات ثبات مرکزی در سال های اخیر محبوبیت زیادی داشته است و در انواع مختلف برنامه های آمادگی سمانی، رشته های ورزشی مختلف و عملکرد در آن ها بسیار مهم است و هم چنین نقش مهمی در برنامه های پیشگیری از آسیب و توانبخشی دارند. هدف از این مطالعه بررسی اثر 8 هفته تمرینات ثبات مرکزی بر عملکرد تعادلی اندام فوقانی و نمره ی آزمون غربالگری حرکات عملکردی کشتی گیران می باشد.

    روش کار: در این مطالعه که به صورت نیمه تجربی می باشد. 30 کشتی گیر ماهر به صورت غیرتصادفی در دو گروه کنترل و مداخله قرار گرفتند. آزمودنی ها به مدت 8 هفته تمرینات ثبات مرکزی را انجام دادند. آزمون عملکرد اندام فوقانی و آزمون غربالگری حرکات عملکردی به صورت پیش آزمون و پس آزمون گرفته شد.

    یافته ها: یافته های آماری با آزمون های تحلیل واریانس دو راهه نشان داد که اختلاف در آزمون غربالگری حرکات عملکردی و عملکرد اندام فوقانی در پس آزمون و پیش آزمون معنی دار بود (0.05(p=.

     نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که 8هفته تمرینات ثبات مرکزی باعث بهبود مجموع نمرات آزمون غربالگری حرکات عملکردی و بهبود عملکرد اندام فوقانی کشتی گیران شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها