• شیوع سنجی آسیب های کریکت در بازیکنان حرفه ای زن

    کلمات کلیدی :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 552
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف کلی این پژوهش شیوع سنجی آسیب های کریکت در بازیکنان حرفه ای زن بود. تحقیق حاضر از نوع شیوع شناسی بوده و به صورت میدانی انجام شد.

    روش کار: تعداد 100 نفر (سن: 2.04±23.22 سال، قد: 0.05±1.64 متر، وزن: 7.58±60.86 کیلوگرم و شاخص توده بدنی: 1.19±22.50) به عنوان نمونه تحقیق از ورزشکاران رشته کریکت در این پژوهش شرکت کردند. در این پژوهش برای شناسایی آسیب ها در ورزشکاران از پرسشنامه شیوع سنجی آسیب استفاده شد. برای توصیف متغیرها از آمار توصیفی و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار استنباطی استفاده شد. برای آنالیز داده ها از آزمون های کروسکال والیس و یومن ویتنی استفاده شد (0.05(p<.

    یافته ها: نتایج حاصل از پژوهش تفاوت معنی داری بین نواحی آناتومیکی بدن از نظر تعداد آسیب نشان داد بطوری که اندام فوقانی (63.8%) بیش ترین و بعد از آن اندام تحتانی (17.6%)، تنه و ستون فقرات (16.9%) و سر و گردن (1.8%) آسیب ها را به خود اختصاص دادند. هم چنین عوامل اصلی ایجاد آسیب در این ورزش زمین نامناسب است.

    نتیجه گیری: با توجه به یافته های تحقیق مشخص شد که آسیب های رایج در بین ورزشکاران کریکت را آسیب های اندام فوقانی و اندام تحتانی تشکیل می دهد. هم چنین زمین بازی و ضربه های ناگهانی که با اندام فوقانی  انجام می شود، بوده و نشان هنده توجه بیش تر به افزایش کیفیت زمین بازی و تقویت عضلات برای کاهش خطر آسیب دیدگی و نی اصلاح تکنیک می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها