• بررسی رابطه بین هویت ورزشی و اعتیاد به اینترنت در دانشجویان دانشگاه های شهرکرد

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 367
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از مطالعه حاضر بررسی رابطه بین ابعاد هویت ورزشی و اعتیاد به اینترنت در دانشجویان دانشگاه های شهرکرد بود.

     روش کار: روش تحقیق، همبستگی و از نوع کاربردی بوده و جامعه آماری آن دانشجویان دانشگاه های شهرکرد  شامل: دانشگاه دولتی، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه پیام نور بودند که نمونه نهایی به صورت تصادفی و سهمیه ای از بین آن ها انتخاب گردید. ابزار اندازه گیری پژوهش شامل: پرسشنامه جمعیت شناختی، پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ (1998) و پرسشنامه هویت ورزشی چزلاک (2004) بود که روایی و پایایی آن ها نیز به تایید رسیده بود. روش های آماری استفاده شده آمار توصیفی و آمار استنباطی آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون بود و از نرم افزا 23 spss برای تجزیه و تحلیل این کار استفاده گردید.

    یافته ها:  نتایج آزمون همبستگی بین هویت ورزشی با اعتیاد به اینترنت نشان داد که بین ابعاد هویت ورزشی و ابعاد آن با اعتیاد به اینترنت رابطه منفی و معناداری وجود دارد (هویت خود 0.30-=r، هویت اجتماعی 0.23-=r، انحصارگرایی 0.30-=r، تاثیرپذیری مثبت 0.30-=r، تاثیرپذیری منفی 0.31-=r، 0.001p<).

    نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که هر چه هویت ورزشی در دانشجویان قوی تر و بالاتر باشد اعتیاد به اینترنت در آن ها کم تر می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها