• تاثیر تواتر بازخورد بر یادگیری تکلیف هدف گیری زنجیره ای ساده و پیچیده

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 222
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر تواتر بازخورد بر یادگیری تکلیف هدف گیری زنجیره ای ساده و پیچیده بود.

    روش کار: بدین منظور 24 دانشجوی دختر 19 تا 25 سال بر اساس نمرات زمان حرکت پیش آزمون در دو گروه 12 نفری (بازخورد 100 درصد، بازخورد 50 درصد) جای گرفتند. پس از اجرای پیش آزمون، در مرحله اکتساب هر یک از گروه ها تکلیف هدف گیری زنجیره ای ساده و پیچیده را بر اساس دستورالعمل ویژه هر گروه، 80 مرتبه اجرا کردند. به فاصله 15 دقیقه بعد از اتمام جلسه اکتساب، آزمون یادداری فوری و 24 ساعت بعد، آزمون یادداری تاخیری انجام گرفت. تکلیف ساده شامل یک زنجیره دو حرکتی و تکلیف پیچیده شامل یک زنجیره هشت حرکتی از کلیک کردن متوالی بر روی مراکز دایره هایی بود که روی صفحه نمایشگر ظاهر شده و ترتیب آن ها با نوشته شدن مرتب اعداد 1 و 2 (در تکلیف ساده) و 1 تا 8 (در تکلیف پیچیده) در مرکز هر دایره مشخص می شد. در تمامی تلاش های مراحل اکتساب  و آزمون، دو متغیر زمان حرکت و خطای فضایی اندازه  گیی شده و میانگین آن ها مورد تحلیل قرار گرفته است.

    یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد فراوانی بازخود تاثیر معناداری بر زمان حرکت و خطای فضایی هیچ یک از مراحل اکتساب، یادداری فوری و یادداری تاخیری تکلیف هدف گیری زنجیره ای ساده و پیچیده ندارد.

     نتیجه گیری: هر چه تکلیف پیچیده تر باشد، توانایی کشف خطا دیرتر توسعه می یابد و وابستگی فرد به بازخورد تا زمان توسعه این توانایی بیش تر است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها