• تاثیر ابعاد برند بر میزان وفاداری مشتریان محصولات ورزشی مجید

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 338
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از انجام تحقیق حاضر، تاثیر ابعاد برند بر میزان وفاداری مشتریان محصولات ورزشی مجید بود. روش تحقیق حاضر  از نوع توصیفی و به صورت پیمایشی بود.

    روش کار: جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه ارزیابی وفاداری برند لباس های ورزشی توسط لائو و همکارانش (2006) انجام گرفت. برای توصیف آماری داده ها از شاخص های توصیفی هم چون میانگین و انحراف استاندارد و توزیع های فراوانی و درصدی استفاده شد. در امار استنباطی از آزمون کلموگروف اسمیرنوف، آزمون t تک نمونه ای، آزمون فریدمن و تحلیل واریانس استفاده شد. هم چنین برای تعیین پایایی ابزار اندازه گیری از آلفای کرونباخ استفاده گردید. تمامی تحلیل های فوق با بهره گیری از نرم افزارهای spss نسخه 18 در سطح معناداری (0.05p≤) انجام گرفت.

    یافته ها: اختلاف معنی داری بین میانگین های مشاهده شده و فرضی وفاداری به برند (0.01p≤، 21.78-=t) وجود دارد. هم چنین اختلاف معنی داری بین میانگین های مشاهده شده و فرضی مولفه های وفاداری به برند (0.01p≤) وجود دارد. نشان دهنده آن است که اختلاف معناداری بین میانگین رتبه های مولفه های وفاداری به برند (0.01p≤ و 287.19=2x) وجود داد. بالاترین میانگین رتبه مربوط به مولفه محیط فروشگاه (0.8) و پایین ترین رتبه مربوط به مولفه حجم تبلیغات (4.44) است.

     نتیجه گیری: با توجه به نتایج تحقیق در مورد ابعاد برند پیشنهاد می گردد توجه به وضعیت ظاهری محصولات، تمیز و مرتب بودن و هم چنین وضعیت ظاهری فروشندگان و فراهم سازی محیطی جذاب و آرامش بخش اهتمام بیش تری گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها